Küüslauk ja sidrun 14. jaan

www · Kommentaarid: 0
Küüslauk ja sidrun on mõlemad tuntud oma tugevate raviomaduste poolest.
Retsept: Segage väikesteks tükkideks lõigatud 1 suurema küüslaugu küüned ühe suurema sidruni mahlaga. Võtke iga päev ½ - 1 tl. Võite lisada natuke mett, kuid see pole vajalik. Säilib külmkapis.

Miks küüslauk?
Vanade uskumuste järgi oli küüslaugul kaitsefunktsioon- see kaitses vampiiride eest. Uuemad teaduslikud uuringud kinnitavad tema kaitsefunktsiooni – kaitset meie tervisele. Küüslauku on ravimina nimetatud juba Vana- Egiptuse ürikutes 1500. a. e. K. ning on seal tänaseni profülaktikumide ja paljude haiguste ravimite nimekirjas.
Tema mõju on tingitud aineosadest, mida ta sisaldab: küüslauk sisaldab hulgaliselt vitamiine ja mineraalaineid, muuhulgas A-, B- ja C- vitamiini, kaaliumit ja seeleni. Lisaks sellele annab ta kehale väärtuslikke polüfenoole ja sulfiide. Ta sisaldab märkimisväärse koguse adenosiini, mis on vajalik rakuainevahetusele.
 Vitamiine ja mineraalaineid on küüslaugus aga kokkuvõttes vähe. Nt. päevase C- vitamiini vajaduse rahuldamiseks oleks vaja süüa ~800g küüslauku. Teine asi on aga polüfenooli ja adenosiiniga – neid sisaldab küüslauk märkimisväärse koguse, mida mujalt toiduainetest on keeruline sellises koguses leida.
 Sulfiidid ehk väävliühendid mõjuvad mitmeski mõttes tervisele kasulikult. Nt. toimivad nad antibakteriaalselt ja põletikuvastaselt. Tänu nendele aitabki küüslauk eemale hoida viirushaigusi ning on tõhus abiline nendest tervenemisel. Vastavalt Sheffieldi Ülikooli uuringutele võib küüslauk hoida eemale paradontoosi ja suu limaskesta haigustesse haigestumise.
Küüslaugu- väävliühenditel on positiivne mõju südamele ja veresoonkonnale. On tõestatud, et küüslauk langetab kolesterooli ja triglütseriidide väärtust veres. Rahvusliku Kardioloogia Uurimiskeskuse töörühm Moskvas tegi kindlaks, et 42 testisikul langes üldkolesteriini koguväärtus 7,6% pärast 12- nädalast küüslauguteraapiat.
Pidev küüslaugu söömine aitab hoida eemale ateroskleroosi ning seega ka selliseid südame- veresoonkonnahaigusi nagu tromboosid, insuldid ja infarktid.
Lisaks sellele, et küüslauk toimib südant ja veresoonkonda kaitsvalt, aitab see tõenäoliselt hoida ära ka rakukahjustusi ning kasvajaid. Antioksüdantidel on võime neutraliseerida vabu radikaale. Päris kindel veel küüslaugu vähivastases toimes ei olda, kuid paljud loomkatsed ning statistilised andmed tõestavad, et küüslauk võib vähi riski oluliselt vähendada. Mao- ja kõhunäärmekasvajate puhul on see juba sama hästi kui tõestatud.
Kes tahab tunda küüslaugu tervistkaitsvaid omadusi, peab silmas pidama järgmist: väga tähtis on küüslauku tarbida pidevalt. Kõige parem iga päev. Keskmine soovituslik annus on ~4g päevas.

Miks sidrun?

Sidrunipuu viljad, lehed ja õied sisaldavad aineid, mis mõjuvad desinfitseerivalt, värskendavalt, pleegitavalt, verejookse peatavalt.
100 g sidruni viljaliha sisaldab 29 kcal, vett, glükoosi, fruktoosi, ensüüme, ballastaineid (2,8 g veeslahustuvaid pektiine), 9,3 g süsivesikuid, 1,1 g proteiine ja 0,3 g rasva.
Tuntud ja tunnustatud on sidrun oma kõrge C- vitamiini sisalduse poolest, mida on 100 grammi kohta 53 mg. Lisaks sisaldab sidrun A, B2, B5 ja E- vitamiini, kaaliumit, kaltsiumi, magneesiumi ja rauda.
Kollase koore ja viljaliha sees on säilinud bioflavonoidid (nt. hesperidiin ja rutiin). Need ained aitavad kaasa vere õige konsistentsi loomisele – ei liiga paks ega vedel.
Sekundaarsed metaboliidid (bioflavonoidid, polüfenoolid jms) võivad leevendada tänu oma antibakteriaalsetele ja antioküdantsetele omadustele põletikke, allergiaid, herpesest tingitud kaebusi.
Lisaks selle aitab sidrun kaasa vananemisprotsesside aeglustumisele, vabade radikaalide likvideerimisele organismist ning vähiriski vähenemisele. Seega võib öelda, et ka sidrunil on eeldatavasti vähiriski langetav toime. Kõrge loodusliku C- vitamiini manustamine aitab vähendada suuõõne-, söögitoru-, kõri- ja maovähki haigestumise tõenäosust.
Sidrunimahl vähendab söögiisu ning parandab ainevahetust. Teaduslikult pole küll tõestatud, kuid erinevate uuringute kohaselt võib siiski öelda, et sidrunimahl aitab põletada rakkudesse kogunenud rasva.
Sidruni viljalihas sisalduv rutiin hoiab veresooned elastsed. Kõik sidrunis sisalduvad toimeained aitavad ära hoida šlakkide ja mürkainete ladestumist veresoonte seintele ning on abiks seega südame- veresoonkonnahaiguste vältimisele. Kaaliumisisaldus stabiliseerib vererõhku. Hapus mahla sisalduvad koostisosad aitavad lõhustada neeru- ja sapikive.
Et luudesse kaltsiumit talletada, on vaja C- vitamiini. Sidrun sisaldab kõiki neid koostisosi, mis aitavad kaasa kaltsiumi ainevahetusele.
Tervise säilitamiseks peaks igapäevaselt tarbima ühe sidruni mahla, mida on lahjendatud veega või mineraalveega.

Suurepärane immuunsüsteemi tõstja ja veresoonte puhastaja:
500 g jõhvikaid
200 g küüslauku
300 g sibulat
2 koorega sidrunit
1 kg mett

Kõik ained purustada blenderis või nuimiksriga, segada meega ning säilitada külmikus. Tarbida iga päev enne sööki või söögi ajal 1- 2 tl., viiruse ajal rohkemgi.


Kommentaarid: 0

Email again:

Lisa kommentaar




Otsing